ghhpssr

ghhpssr

خرید VPN چیست؟ | اکانت smavpn چیه؟

خرید vpn | خرید فیلترشکن و خرید اکانت های وی پی ان از جمله سرچ های پر بازدید گوگل هستند.

یکی از مهم‌ترین مسائل در استفاده از اینترنت، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات است. با فراگیر شدن اینترنت، تعداد افرادی که برای کارهای روزانه خود از اینترنت استفاده می‌کنند روز‌به‌روز در حال افزایش است. امروزه کاربران از تحقیق در مورد موضوع خاصی گرفته تا پخش فیلم، تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی و خرید اینترنتی و پرداخت‌‌ها به خدمات اینترنتی نیاز دارند. از طرفی وابستگی کسب‌وکارها به اینترنت (به خصوص پهنای باند اختصاصی) نیز بیشتر شده‌ است، به‌طوریکه هرگونه اختلالی در اینترنت می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به آن کسب‌وکارها وارد کند.

با این حال، هرچه بیشتر از شبکه جهانی وب استفاده کنیم، کسب‌وکار خود را در معرض خطرات امنیتی بیشتری قرار می‌دهیم. حفظ امنیت از مهم‌ترین مسائل برای هر سازمانی است و هرگونه اقدامی که موجب بهبود امنیت می‌شود انتخاب عاقلانه‌ای است. لازم است انتقال داده‌ها درون یک شبکه خصوصی صورت گیرد تا افراد دیگر به آن داده‌ها دسترسی نداشته باشند. این‌جا است که کسب‌وکارها از VPN استفاده می‌کنند. اما VPN چیست و چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد VPN برای کسب‌وکارها بپردازیم.

 

VPN چیست و چگونه کار می‌کند؟

VPN مخفف عبارت Virtual Private Network است که به عنوان یک شبکه خصوصی مجازی، امنیت، حریم خصوصی و آزادی شما را ‌در سازمان هنگام فعالیت در اینترنت افزایش می‌دهد. تمامی ترافیک اطلاعات شما از طریق یک تونل مجازی رمزگذاری شده ارسال می‌شود. این رمزگذاری باعث می‌شود تا هکرها و افراد سودجو نتوانند به اطلاعات سازمانی شما دسترسی داشته باشند.

VPN یک ارتباط نقطه به نقطه را بین دستگاه شما و شبکه جهانی اینترنت برقرار می کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا از رایانه شخصی خود، با استفاده از پروتکل‌های تونلینگ (‌Tunneling)، به رایانه دیگری دسترسی پیدا کند. به منظور محافظت از داده‌های سازمانی خود و جلوگیری از ردیابی اطلاعات در هنگام انتقال‌، ترافیک اغلب با پروتکل‌های رمزنگاری شبکه مانند SSH یا IPsec رمزگذاری می‌شود.

استفاده از VPN در کسب‌وکارها

 

از آنجایی که اینترنت به یکی از ابزار ضروری کسب‌وکارها تبدیل شده است، احتمال حملات سایبری و نفوذ هکرها به قصد تخریب سازمان و دسترسی به اطلاعات نیز وجود دارد. تعداد حملات سایبری در سازمان‌ها به سرعت در حال رشد است و این حملات از گذشته پیچیده‌تر شده‌اند. از شرکت‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، هیچ یک در برابر تهدیدات فضای اینترنت مصون نیستند. در نتیجه محافظت از شبکه‌های سازمانی امری حیاتی است. با فعال کردن VPN، تمام داده‌هایی که ارسال و دریافت می‌کنید از طریق یک تونل رمزگذاری شده منتقل می‌شوند تا کسی نتواند به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد. این بدان معناست که حتی اگر مجرمان سایبری به شکلی موفق به ردیابی داده‌های سازمان شما شوند، امکان‌ رمزگشایی آن‌ها وجود ندارد.

امروزه با گسترش دورکاری، کسب‌وکارهای زیادی امکان کار از منزل و دورکاری حتی در خارج از کشور را برای افراد فراهم می‌کنند. با استفاده از شبکه مجازی VPN امکان دسترسی افراد به شبکه سازمانی فراهم می‌شود و این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا بدون محدودیت مکانی در هر جایی که به صورت دورکار مشغول به کار هستند، به اطلاعات مورد نیاز سازمانی دسترسی داشته باشند.  با این‌کار بهره‌وری کارمندان نیز افزایش می‌یابد.

همچنین با استفاده از VPN می‌توان بین شعب مختلف سازمان، یک شبکه امن ایجاد کرد که بتوانند به اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند. این سری از VPN‌ها را VPN اینترانتی می‌نامند که شعب مختلف یک سازمان در هر نقطه‌ای را به یکدیگر متصل می‌کند. با استفاده از VPN اکسترانتی نیز می‌توان بین دو سازمان که قصد همکاری با یکدیگر را دارند ارتباط برقرار کرد تا بتوانند به‌راحتی از طریق شبکه امن VPN به داده‌های سازمانی دسترسی داشته باشند.

برخی از ابزارهای ضروری کسب‌وکارها از جمله امکانات گوگل و اوراکل هستند که دسترسی به آن‌ها از سمت شرکت سازنده آن برای برخی کشورها محدود شده است. استفاده از VPN به شما این امکان را می‌دهد تا به سرور کشورهای دیگر متصل شوید و آدرس IP خود را به‌ آن مکان تغییر دهید. آدرس IP شما یک کد شناسایی شخصی برای اتصال شما به اینترنت است که موقعیت مکانی شما را آشکار می‌کند. این تعویض IP به شما کمک می‌کند تا به این ابزارهای ضروری برای کسب‌وکار دسترسی پیدا کنید.

ghhpssr
ghhpssr

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋